25 jaar pti

IN MEMORIAM ANNEKE VAN ECK In 2014 hebbenwe met veel pijn en verdriet afscheidmoeten nemen van onze lieve collega Anneke van Eck. Anneke heeft de oneerlijke strijd tegen haar ziekte niet kunnenwinnen en is veel te vroeg van ons heengegaan. Dat is een zwarte periode in de geschiedenis van PTI. Nog altijd denkenwe met veel respect en plezier aan Anneke terug. Zij blijft voor altijd in onze gedachten. De Service Desk functioneert als de regiekamer tussen PTI, de klanten en de leveranciers. De Service Desk wordt ‘bemand’ door: Angelique van Ingen, Jacqueline Nehmelman en Didy de Bruijn. Alle drie zijn zij bij PTI begonnen met het verwerken van meterstandenkaarten. Die komen nog steeds binnen, maar lang niet meer in de aantallen van weleer. De dames zijn doorgestroomd naar de afdeling die het hele productieproces van de fysieke en digitale output van de bestanden monitort. Daar hoort onder andere het bestellen van drukwerk zoals formulieren, briefpapier, enveloppen en meterstandenkaarten bij. Dat drukwerk wordt afgeleverd bij de print- en mailpartners waar PTI mee werkt. Dat zijn Multi-Post uit Dordrecht en Impress uit Woerden. Vanuit de Service Desk worden ook, na controle, de bestanden voor iedere productie aangeleverd. Niet alle energie- en waterbedrijven maken van deze full-service gebruik – sommigen regelen het drukwerk en aanleveren van bestanden zelf – maar de meeste klanten laten dit wel aan PTI over. Angelique: ‘Wij bewaken het proces en de planning van het begin PTI -ers tot het einde. Als er ergens onderweg iets stagneert, koppelen we dat terug aan de klant en proberen we in overleg een oplossing te vinden. Veruit de meeste trajecten worden precies volgens de geplande datum uitgevoerd.’ ‘Iedere maatschappij heeft z’n eigen protocollen, zeker als het gaat om het sturen van herinneringen,’ weet Jacqueline. ‘Dat gebeurt doorgaans een aantal dagen nadat het verzoek om de meterstanden door te geven per post is gestuurd. De ene klant maakt gebruik van e-mail, de andere van SMS-berichten en een derde stuurt gewoon nog een herinnering per post.’ Didy: ‘Wij zijn als Service Desk in al die processen een soort olievrouwtjes. Wij controleren, communiceren en leggen de gegevens vast voor ons eigen administratieve proces.’ De medewerksters van de Service Desk ervaren hun werk als afwisselend. Dat komt onder andere door de vele verschillende contacten met zowel klanten alsook leveranciers. Daarom gaan Angelique, Jacqueline en Didy met plezier naar PTI en ze hopen dat nog vele jaren te blijven doen. PTI SERVICE DESK: ‘PRECIES VOLGENS DE GEPLANDE DATUM’ 91 (vlnr)Angelique van Ingen, Didy de Bruyn en Jacqueline Nehmelman

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=